Dzisiaj są najwięksi w swojej branży, ale czy wiesz od czego zaczynali?

Microsoft to marka, której nikomu nie trzeba przedstawiać, większość z nas korzysta z ich systemów operacyjnych na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach czy smartfonach. To gigant branży informatycznej mający w swoich szeregach pracowników z całego świata. Dzisiaj wdrażają innowacje, które mają wpływ na światową gospodarkę. 

Spółka została założona w 1975 roku w Albuquerque, w stanie Nowy Meksyk. Założycielami byli Bill Gates i Paul Allen, jednak długo nie zagrzali tam miejsca, ponieważ zaledwie 2 lata później spółka została przeniesiona do Bellevue w stanie Waszyngton, aby 9 lat później w 1986 roku po raz kolejny przenieść się do obecnej siedziby w Redmond.

Pierwszy system, dzięki któremu o firmie zaczęło się mówić był system 86-DOS, który został kupiony w 1981 roku od Seattle Computer Products, jego nazwę zmieniono na MS-DOS. Jego zaletą była prostota i sprawność działania, która zachwyciła producentów komputerów, którzy zaczęli implementować go w swoich produktach. Zaledwie 4 lata później na świecie pojawił się system Windows 1.0, jeden z fundamentów do dalszego rozwoju swojego sztandarowego produktu. Nie każdy wie, że był to system MS-DOS z nakładką graficzną. Jednak dopiero w 1995 zadebiutował pierwszy, nowy system, który nie był nakładką graficzną na MS-DOS a samodzielnym tworem, który przez lata był rozwijany, by obecnie korzystać z systemu Windows 10.

Dzisiaj każdy z nas choć raz korzystał z programu pakietu biurowych aplikacji MS Office. Ich premierę datuje się na 1989 rok. Początki aplikacji nie były łatwe, ponieważ konkurencja na tym polu była ogromna. MS Office musiał konkurować z takimi programami jak WordPerfect, czy Lotus 1-2-3. Trochę czasu musiało upłynąć, jednak obecnie to Office jest najpopularniejszym pakietem aplikacji biurowych na świecie. 

Microsoft to marka, której strategia opiera się na skupowaniu patentów gdzie się da. W swojej kolekcji ma już ponad 100 000 patentów, z których w większości nie korzysta, a posiada je ze względu na to, aby zahamować konkurencję i pobierać opłaty za ich stosowanie. 

 

Ciekawym zagraniem na rynku było uratowanie największego konkurenta na rynku technologii informatycznych – Apple, które w 1997 roku stało na skraju bankructwa. Wtedy Microsoft zainwestował 150 milionów dolarów, ratując markę z nadgryzionym jabłkiem w logo. Mogło to wynikać z relacji, które łączyły Billa Gatesa i Steve’a Jobsa, którzy na początku przygody z branżą informatyczną przyjaźnili się i współpracowali podczas tworzenia oprogramowania na pierwszy komputer Macintosh.

 

Obecnie Microsoft stawia na różnorodność, zatrudnia ponad 150 000 pracowników na całym świecie i od lat dąży do zwiększenia procentowego udziału kobiet wśród zatrudnionych osób. Rasa, wyznanie i płeć nie grają roli dla giganta przemysłu internetowego, która aktywnie i prężnie działa na rzecz akceptacji i różnorodności. 

Twój adres email *

Adres email będzie wykorzystywany w celu ewaluacji w ramach pracy magisterskiej.

Lubię/nie lubię markę Microsoft *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (nie lubię) najmniejsze a 7 (da się lubić) to największe nastawienie.

Nieinteresująca/interesująca marka Microsoft *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (nie jest interesująca) najmniejsze a 7 (jest bardzo interesująca) to największe nastawienie.

Zła/dobra marka Microsoft *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (jest zła) najmniejsze a 7 (jest dobra) to największe nastawienie.

Created with Perfect Survey

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *