Kupiłeś samochód tej marki? Naciesz się nim zanim będzie za późno!

Dealerzy samochodowi co chwilę kuszą klientów cudownymi, wymarzonymi ofertami nabycia nowego auta. 4 kółka można wziąć w leasing, wynająć na dłuższy okres, a i  długoterminowa spłata rat za pojazd dopasowanych do budżetu kredytobiorcy wydaje się być opcją wartą rozpatrzenia. Takie rozwiązania z pewnością skłoniły niezdecydowanych na spełnienie swoich marzeń. Warto jednak zastanowić się co może pójść nie tak, jeżeli samochód zawiedzie, jaka będzie gwarancja na jego serwis?

Ostatni punkt rozważań spędza sen z powiek Pana Jacka, gdyż marzenie o posiadaniu samochodu prosto z salonu przerodziło się w koszmar. Zamiast cieszyć się Skodą Superb wartą około 120 tysięcy złotych może starać się o wyrobienie karty stałego klienta w autoryzowanych stacjach obsługi samochodów marki Škoda, ponieważ od daty zakupu odwiedził te miejsca już ośmiokrotnie.

– Samochód kupiłem za gotówkę 29.10.2019 roku w jednym z Krakowskich salonów Skody – mówi Pan Jacek – Przez pierwsze 4 miesiące cieszyłem się z jazdy, chwaliłem się znajomym, rodzinie, do czasu pierwszej usterki – dziwne – samochód kupiony prosto z salonu, zdarza się, pomyślałem. 

Jednak to był dopiero początek przygody z samochodem, wydawałoby się bezawaryjnym.

Błaha usterka systemu nawigacyjnego objawiająca się wyświetlaniem systemu nawigacyjnego “do góry nogami” spowodowała, że pojazd nie opuszczał serwisu przez 3 tygodnie. Po miesiącu od naprawy usterki kolejny błąd zaczął wyświetlać się na desce rozdzielczej. Tym razem padło na system przednich czujników odpowiadających za poprawne działanie aktywnego tempomatu.

Samochód to moje narzędzie pracy, jestem przedstawicielem handlowym w jednej z firm farmaceutycznych. W ciągu tygodnia przejeżdżam dystans około 700 km. Bezpieczeństwo, jakie było w stanie zapewnić mi auto było jednym z kluczowych aspektów dla których wybrałem Skodę – tłumaczy Pan Jacek. Sprawa z czujnikami nie do końca została zakończona, gdyż w trakcie naprawy jeden z mechaników zarysował przedni zderzak. Samochód miałem odebrać po tygodniu od dnia zgłoszenia, niestety czekałem tydzień dłużej. Zderzak miał zostać wymieniony na nowy ze względu na rozmiar uszkodzenia. Dopiero po powrocie do domu i zmierzeniu czujnikiem lakieru okazało się, że serwis nie do końca dogadał się z salonem.

Kolejnymi usterkami były między innymi: awaria pozycjonowania przednich reflektorów, niedziałające podgrzewanie tylnej szyby i wyłączanie się komputera pokładowego w czasie jazdy. 

 

 

Czara goryczy przelała się, kiedy podczas nagłej rozmowy awarii uległ system głośnomówiący. Pan Jacek postanowił zwrócić samochód do salonu z tytułu licznych wad fabrycznych. W tym celu wysłał list podając przyczyny oraz oczekiwania względem reklamacji. Jak przystało na międzynarodowy koncern odpowiedź nie pozostawiała żadnych wątpliwości. Samochodu nie można było zwrócić jak np. za dużych spodni, dlatego mężczyzna postanowił zasięgnąć porady prawnika, w międzyczasie tworząc grupę na jednym z portali społecznościowych zrzeszającą właścicieli samochodów marki Skoda, którzy znaleźli się w podobnej sytuacji.

 

Liczność grupy szybko rosła. W ciągu półtora miesiąca do Pana Jacka dołączyło 126 właścicieli wadliwych samochodów. Na grupie można natknąć się na różne tematy dotyczące nieprawidłowości polskich salonów Skody. Skala z jaką musi mierzyć się producent jest ogromna, ze względu na liczne żądania uwzględnienia reklamacji. Suma zwrotów gotówki może wynieść prawie 100 000 000 zł a do tej kwoty należy doliczyć jeszcze koszt wymiany samochodów na nowe.

Jak do tej pory jedynie czterem użytkownikom udało odzyskać się zainwestowane pieniądze. 

Zażalenia reszty posiadaczy samochodów marki Skoda są dalej rozpatrywane, a niektóre z nich znajdą swoje zakończenie w sądzie.

Twój adres email *

Adres email będzie wykorzystywany w celu ewaluacji w ramach pracy magisterskiej.

Lubię/nie lubię markę Škoda *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (nie lubię) najmniejsze a 7 (da się lubić) to największe nastawienie.

Nieinteresująca/interesująca marka Škoda *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (nie jest interesująca) najmniejsze a 7 (jest bardzo interesująca) to największe nastawienie.

Zła/dobra marka Škoda *

Skala od 1 do 7, gdzie 1 (jest zła) najmniejsze a 7 (jest dobra) to największe nastawienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *